UW EIGEN PROGRAMMA
Hieronder vindt u alle informatie over de sessies en workshops. De deelsessies starten op verschillende tijden en hebben verschillende lengtes. U stelt op de dag zelf uw programma samen. We hanteren het principe 'wie het eerst komt het eerst maalt'. Houdt u voor de zekerheid een alternatieve deelsessie in gedachten. De kleuren corresponderen met de vier invalshoeken (subthema's) van het congres.

FAVORIETENTOOL
Om u te helpen bij het samenstellen van uw persoonlijke programma, kunt u gebruik maken van de favorietentool.

  • U klikt op de gekleurde balk met uw muis. Alle informatie over de betreffende sessie wordt zichtbaar.
  • Wilt u de sessie bewaren als 'favoriet', dan klikt u op het sterretje aan het einde van de gekleurde balk.
  • Deze 'favoriet' wordt onthouden.
  • Klik op 'Print uw favorieten' en al uw favorieten staan onder elkaar.
  • U kunt dit favorietenlijstje erbij houden tijdens uw aanmelding.

DOORSTUREN EN LIKEN VAN SESSIES
Denkt u dat een sessie interessant is voor een collega of iemand uit uw netwerk? Stuur deze dan naar hem of haar door! Dit kan door op het envelopje te klikken. Vindt u een sessie leuk? Laat het ons weten door deze te 'liken'. 

VRAAG VOOR DE SPREKER
Heeft u een tip of vraag voor de spreker van een sessie? Stuur hem of haar dan een bericht door op het lampje te klikken. De spreker kan uw tip of vraag meenemen in de voorbereiding van de sessie. 

BLOKKENSCHEMA
We hebben het totale programma opgenomen in een blokkenschema. Dit schema biedt u een overzicht met daarin opgenomen waar welke sessies plaats vinden. Klik hier voor het blokkenschema.

Print uw favorieten

Dinsdag 30 mei

Het podium als artistieke plek

Titel: Samenwerken met de stad
Werkvorm: Talk
Sprekers: Eve Hopkins (Theater a/d Rijn / Productiehuis Generale Oost)
Sandra Holleman (Theater a/d Rijn / Productiehuis Generale Oost)
Omschrijving: Sinds december 2016 is het vernieuwde en geheel gerenoveerde Theater aan de Rijn in Arnhem geopend voor publiek. Het theater is de thuishaven van Productiehuis Generale Oost, onderdeel van De Nieuwe Oost.

Tijdens de verbouwing heeft het theater in verschillende plekken in de stad programma gemaakt. We werkten samen met theaters, lokale boekenwinkels, opleidingen, musea en bedrijven. De gemaakte verbindingen met (culturele) partners worden nu uitgebouwd tot duurzame samenwerkingen en programma-uitwisselingen.

In deze Talk schetsen wij een beeld van hoe u in eigen stad kunt samenwerken aan een totaal aanbod in de podiumkunsten.
Dit levert de sessie op: Laat u inspireren door Arnhemse voorbeelden van samenwerking met culturele en niet culturele partners.
Titel: Wat mist het publiek in uw programmering?
Werkvorm: Workshop
Sprekers: Paul Stolwijk (Fonds Podiumkunsten)
Clare Tolsma (Fonds Podiumkunsten)
Omschrijving: In deze Workshop gaat het Fonds Podiumkunsten met u op zoek naar de hiaten in het podiumkunstenaanbod: wat voor soort voorstellingen/concerten worden te weinig aangeboden in de theaters en concertzalen? Voor welke doelgroepen is het aanbod te beperkt? Kunnen we elkaar tips voor onbekendere parels geven?

De onderliggende reden voor het stellen van deze vragen ligt in de invulling van het criterium ‘pluriformiteit’ bij de beoordeling van subsidieaanvragen. Het Fonds wil onder meer via dit criterium bijdragen aan een breed podiumkunstenaanbod. Aan de hand van bovenstaande vragen verzamelen we informatie om het Fondsgesubsidieerde aanbod beter te laten aansluiten op de vraag.

Tijdens de sessie gaat u in verschillende werkvormen met elkaar in gesprek. U wisselt ervaringen over programmeringslijnen met elkaar uit en het Fonds luistert graag naar uw adviezen en behoeften.
Dit levert de sessie op: Doe nieuwe inzichten op over uw eigen en andermans programmeringsvisie. Deel daarnaast uw inzichten met het Fonds Podiumkunsten om zo bij te dragen aan het landelijk podiumkunstenbeleid.

Het podium als sociale plek

Titel: Hoe zet ik een succesvol Theaterweekend neer?
Werkvorm: Praktijkverhaal
Sprekers: Cynthia Dekker (Schouwburg Het Park)
Marjolein Mol (Schouwburg Het Park)
Omschrijving: Tijdens het BankGiro Loterij Theaterweekend wordt 'theater' in de breedste zin van het woord landelijk in het zonnetje gezet. Maar hoe zorg je er nu voor om dit regionaal top-of-mind bij inwoners te krijgen en (nieuw) publiek te trekken? Een praktijkverhaal hoe programmering, marketing en randprogramma dit weekend tot een succes kunnen maken op kort en lang termijn.
Dit levert de sessie op: Na afloop van het verhaal kunnen theaters aan de slag om het Theaterweekend 2018 tot een groter succes te maken. Denk hierbij aan keuzes in programmering, randprogramma en marketing én het vervolg traject. Wat doen we met al deze (nieuwe) bezoekers? Hoe creëren we een gedegen en waardevolle klantreis.
Titel: Chassé Connect: 24/7 levendigheid in het theater
Werkvorm: Praktijkverhaal
Sprekers: Geesje Prins (Chassé Theater)
Fabian Pikula (Chassé Theater)
Omschrijving: Sinds 2015 versterkt het Chassé Theater zijn rol als ontmoetingsplaats. Dit doet het theater onder de noemer ‘Chassé Connect’.

Als onderdeel hiervan is De Straat van Hertzberger (foyergebied) een plek geworden waar spreekwoordelijk 24/7 levendigheid is. Dat doet Chassé Theater door het toevoegen van foyerprogrammering op diverse tijdstippen, het bieden van flexibele werkplekken en hosten van allerlei initiatieven (zakelijk, cultureel en maatschappelijk) uit de stad. Dit gaat hand in hand samen met de reguliere culturele programmering en zakelijke verhuur.

In dit Praktijkverhaal motiveren wij u om ook uw theaterdeuren te openen en op een andere wijze bij te dragen aan uw culture, maatschappelijke, zakelijke en/of educatieve rol. Spice it up!
Dit levert de sessie op: Laat u inspireren om ook uw theaterdeuren te openen en op een andere manier uw rol in de stad te vervullen.
Titel: Blind publiek: ik zie geen steek en toch heb ik alles gezien!
Werkvorm: Talk
Sprekers: Arlette Hanson (Wintercircus Arlette Hanson / Stichting Komt het Zien!)
Angelique van Lieshout (Stichting Komt het Zien!)
Omschrijving: Toen een juf van een blindenschool met haar klas Wintercircus Hanson wilde bezoeken, zeiden we 'dat kan niet, want ze zien niks'. Plots beseften we dat blinden nooit in het theater komen. Samen met de doelgroep ontwikkelden we een systeem waardoor zij theater kunnen ervaren zoals iedereen. We voegden een 'voelplein' toe en 'live audiodescriptie'. Inmiddels hebben honderden visueel beperkten het Wintercircus 'gezien'.

Hoe werkt het? Wij leggen het uit. En ervaar het zelf door te luisteren naar onze blindentolk.

Hoe mooi is het als een blinde bij de nazit enthousiast over de voorstelling vertelt, zonder iets op het toneel te hebben kunnen zien. Of de van geluk huilende moeder die voor het eerst samen met haar slechtziende zoontje in het theater was. Wij maken het mee en hebben nu nóg kippenvel.

De 350.000 blinden en slechtzienden willen ook van theater genieten, samen met familie en vrienden. En het kan!
Dit levert de sessie op: Na afloop weet je wat live audiodescriptie is en hoe publiek met een visuele beperking theater kan 'zien'.
Titel: Internationale positionering van Het Nationale Ballet
Werkvorm: Praktijkverhaal
Sprekers: Arlette de Jong (Nationale Opera & Ballet)
Richard Heideman (Nationale Opera & Ballet)
Omschrijving: In februari was Het Nationale Ballet drie dagen lang het middelpunt van de internationale balletwereld met de balletconferentie Positioning Ballet. Honderd wereldleiders van de dans kwamen voor het eerst samen in deze specifieke setting. Onder hen waren balletdirecteuren van o.a. American Ballet Theatre, The Royal Ballet, Mariinski Ballet, opiniemakers en dansjournalisten.

Het doel was om Het Nationale Ballet, als relatief kleine internationale speler, te presenteren als aanjager van een internationale dialoog. Daarnaast wilden we onze artistieke kwaliteiten tonen en ons internationaal positioneren als innovatief en hoogwaardig gezelschap.

Het weekend was een groot succes. De conferentie gaf een belangrijke aanzet voor een verdere discussie over de toekomst van ballet. De internationale allure stimuleerde de kaartverkoop en bracht (inter)nationale persaandacht, waaronder een vijfsterrenrecensie in de Financial Times.

In dit Praktijkverhaal delen we onze ervaringen en gaan in op de vraag: hoe combineer je de doelstelling voor een betere (inter)nationale positionering en nationale ticketsales?
Dit levert de sessie op: Laat u inspireren door Het Nationale Ballet dat zich in drie dagen tijd 1) stevig internationaal heeft gepositioneerd, 2) een constructieve dialoog startte en 3) een belangrijke stempel drukte op de discussie en toekomst van de kunstvorm.
Titel: Kom dans met mij
Werkvorm: Talk
Sprekers: Liesbeth Osse (Gouden Dans, u in het theater)
Omschrijving: ‘GOUDEN DANS, U IN HET THEATER’ is een uniek participatieproject gericht op ouderen. In 12 dansrepetities maakt een groep van 20 senioren onder leiding van een choreograaf een korte dansvoorstelling.

In 2016 heeft Gouden Dans op twee plekken in Nederland een dansvoorstelling gemaakt, geïnspireerd op de Cubaanse Danzon: een in de Doelenzaal in Amsterdam en de ander in Schouwburg Ogterop in Meppel. Na het optreden gingen de dansvoorstellingen naadloos over in een danssalon met het publiek. Binnenkort start Gouden Dans in het Amsterdamse Bijlmerparktheater.

In deze Talk nemen we u mee in een genuanceerd verhaal over dit participatieproject. We delen onze ervaringen vanuit verschillende perspectieven: de makers, de deelnemers, de schouwburg, lokale welzijnsinstellingen en de producent. Daarnaast is er aandacht voor de financiering.

Hart en ziel vergrijzen niet, hebben wij geleerd.
Dit levert de sessie op: Deel mee in de (onverwachte) ervaringen en inzichten van het participatieproject Gouden Dans. Herzie uw zienswijze t.a.v. "kwetsbare" senioren en ontdek de meerwaarde voor podia.
Titel: Toegankelijk theater maken
Werkvorm: Talk
Sprekers: Beer Boneschansker (Stichting 5D)
Anniek Brummel (Stichting 5D)
Omschrijving: Toegankelijk theater is een drietrapsraket: 1) de fysieke toegankelijkheid van festivals en theaters voor iedereen, 2) medewerkers met een handicap in de organisatie en 3) kunstenaars met een handicap op het podium.

In deze Talk vertellen wij waarom dit nodig is. We leggen de stappen uit om toegankelijk theater te maken en geven praktische voorbeelden van toegankelijkheid, zowel praktisch als artistiek.
Dit levert de sessie op: Begrijp hoe theaters en festivals toegankelijke podiumkunsten kunnen realiseren. Krijg praktische handvatten en luister naar inspirerende voorbeelden.

Het podium als economische plek

Titel: Culturele instellingen en belastingen
Werkvorm: Workshop
Sprekers: Dick Molenaar (All Arts Belastingadviseurs)
Omschrijving: Kan ik een deel van de energiebelasting terugvragen? Wat zijn de gevolgen van de Wet DBA? In deze workshop praat ik u bij over de huidige regels voor: artiestenregeling (loonheffingen), Wet DBA (freelancers), ANBI, Vennootschapsbelasting (VPB), BTW, subsidies en het terugvragen deel van energiebelasting.

Heeft u een organisatie-gebonden of persoonlijke vraag? Stuur uw vraag van tevoren naar de spreker via all@allarts.nl.
Dit levert de sessie op: Ontvang concrete adviezen over verschillende fiscale onderwerpen.
Titel: Werving die werkt!
Werkvorm: Praktijkverhaal
Sprekers: Janneke Barten (Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem)
Monique van Son (Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem )
Omschrijving: Fondsenwerving in de culturele sector. Op dit gegeven reageren mensen vaak met “Dat valt vast niet mee”. Maar het leuke en motiverende is: vaak werkt fondsenwerving heel goed!

De Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem heeft in de afgelopen twee jaar meerdere wervingsmethodes ingezet. Een aantal daarvan was succesvol en heeft geleid tot een structureel groter aantal donateurs, grote gevers en leden van de bedrijvenkring.

In dit Praktijkverhaal delen we de opzet en resultaten van de meest succesvolle methodes. Dit doen we aan de hand van vier praktijkvoorbeelden: telemarketing, een automatische online wervingscampagne, een wervingsdiner en het ‘founderschap cadeau’. Wij nodigen u uit om uw ervaringen met wervingsmethodes te delen en vragen te stellen.
Dit levert de sessie op: Laat u informeren en inspireren over de opzet, randvoorwaarden, kosten en te verwachten resultaten van verschillende wervingsmethodes. Met deze informatie kunt u direct aan de slag!
Titel: Met de Podiumpas ongelimiteerd naar het theater
Werkvorm: Praktijkverhaal
Sprekers: Jola Klarenbeek (Frascati)
Dianne Zuidema (Stadsschouwburg Amsterdam)
Jeannette Smit (Bellevue)
Omschrijving: Ongelimiteerd voor een vast bedrag per maand naar het theater. Dat is het aanbod dat 10 theaters gaan doen aan een geselecteerd aantal bezoekers. Het aanbod start in het nieuwe seizoen en geldt voor een jaar. Na een jaar leggen de 10 theaters de uitkomsten naast elkaar voor vergelijking.

In dit Praktijkverhaal vertellen de initiatiefnemers over het hoe en waarom van deze pilot. Daarnaast bespreken zij planning, randvoorwaarden, de mogelijke uitkomsten en landelijke mogelijkheden.
Dit levert de sessie op: Hoor over een nieuwe initiatief van 10 theaters om mensen vaker en makkelijker het theater te laten bezoeken.
Titel: Your Life on Stage. Samen werken aan beter werk.
Werkvorm: Praktijkverhaal
Sprekers: Anne-Marie Kremer (Your Life on Stage)
Pauline Fles (Your Life on Stage)
Omschrijving: Hoe ziet mijn loopbaan eruit? Hoe verbeter ik mijn inkomen? Hoe blijf ik me ontwikkelen? Hoe ga ik om met te veel of te weinig werk? Hoe blijf ik gezond?

Alle werkenden in de podiumkunsten - tijdelijk, vast of zzp - staan voor deze vragen en uitdagingen, terwijl de middelen en mogelijkheden beperkt zijn.

Waar loop jij tegenaan? Wat kan je hier zelf aan doen? Welke oplossingen moeten we gezamenlijk ontwikkelen?

Deze vragen stonden centraal tijdens vier werksessies met werkenden. Bevlogen en persoonlijke gesprekken waren het. Constructief ook. Kennis, ervaringen en bestaande oplossingen werden verzameld. Nieuwe oplossingen bedacht.

Deze workshop neemt je mee naar de uitkomsten en duikt in de top 7 van oplossingen. Welke oplossing vind jij de beste?

Your Life on Stage is een samenwerkingsproject van VACI, NAPK, Kunstenbond, Cultuur+Ondernemen ea.

Your Life on Stage zoomt in op persoonlijke werksituaties en wil samen het werken in de podiumkunsten verbeteren.
Dit levert de sessie op: De workshop geeft inzicht in de vragen en zorgen die leven bij werkenden in de podiumkunsten over Werk & Inkomen, Professionele ontwikkeling & Scholing en Vitaliteit & Gezondheid.
We staan stil bij wat jij kunt doen. En bij de oplossingen die collectief moeten worden opgepakt. Wat heeft prioriteit?

Het podium als educatieve plek

Titel: Breda verliefd op 'Jouw Romeo en Julia'
Werkvorm: Praktijkverhaal
Sprekers: Geesje Prins (Chassé Theater)
Karlijn Gerritsen (Chassé Theater)
Omschrijving: In het groot educatie- en participatieproject ‘Jouw Romeo en Julia’ riep Breda haar stadsbewoners op om de tanden te zetten in William Shakespeares liefdesverhaal. Een seizoen lang zinderde en smulde de stad en maakten bewoners zich het verhaal eigen.

Samen met Nieuwe Veste (Centrum voor de Kunsten), BN DeStem (regionaal dagblad), basis- en voortgezet onderwijs bracht het Chassé Theater de bewoners in beweging. Dit mondde uit in locatievoorstellingen, liefdesverhalen in de krant, Shakespeare colleges, een grote expositie, cursussen en educatiepakketten op scholen. Allemaal in het teken van de liefdestragedie.

Op 23 april 2016, precies 400 jaar nadat Shakespeare zijn laatste adem uitblies, kwam alles samen op het Festival van de Liefde in het Chassé Theater. In dit Praktijkverhaal delen wij de do’s en don’ts in het betrekken van communities en samenwerken met diverse partijen in de stad.
Dit levert de sessie op: Laat u inspireren door het educatie- en participatieproject ‘Jouw Romeo en Julia’ en krijg tips voor het organiseren van een soortgelijk educatief project in uw stad.
Titel: Ik Toon
Werkvorm: Talk
Sprekers: Karlijn Vriend (Stichting Promotie Cultuurparticipatie)
Omschrijving: In Nederland zijn maar liefst 6,4 miljoen mensen actief als kunstbeoefenaar. Met de campagne 'iktoon - kunst van iedereen' wordt zichtbaar gemaakt hoeveel plezier zij hieraan beleven en wat het hen en de maatschappij oplevert.

Achttien landelijke partijen, waaronder VSCD, hebben de ambitie via iktoon de kunst- en cultuursector te versterken en de waardering hiervoor bij het algemene publiek te vergroten.

Culturele instellingen kunnen meedoen door te tonen wat zij in huis hebben. Door aan te sluiten wordt meegelift op de landelijke publiciteit en meegewerkt aan de versterking van onze sector.

Graag informeren we over de mogelijkheden; van het aanmelden van sociaal-culturele verhuringen tot het intensief verbinden van amateurkunstenaars aan uw theater.
Dit levert de sessie op: Na afloop van de sessie kent u de ins en outs van de campagne iktoon en hebben we met elkaar kansen besproken om amateurkunstenaars te betrekken bij uw instelling.

Anders

Titel: De kunst van het lobbyen
Werkvorm: Workshop
Sprekers: Jorn Matena (&MAES)
Omschrijving: Lobbyen is niet meer weg te denken uit de politiek. Belangenorganisaties, ondernemingen en initiatieven vinden steeds vaker hun weg naar de politieke arena om eigen belangen naar voren te brengen. Maar hoe krijgt u als ervaringsdeskundige het podiumkunstenveld op het netvlies van politici? En hoe houdt u het daar?

Met de gemeenteraadsverkiezingen voor de deur leggen wij u uit waar en hoe u moet beginnen. Daarbij gaan we zowel in op belangrijke concepten en technieken als actuele ontwikkelingen binnen de Podiumkunsten. Werkt u samen met podia en orkesten, of vliegt u het lobbytraject alleen aan? In alle gevallen loont lobbyen. Als u de kneepjes van het vak maar kent.
Dit levert de sessie op: Leer de kunst van het lobbyen. Deze Workshop biedt de basisbeginselen, trucs, het nut van het eigen netwerk en timing om het podiumkunstenveld op de politieke agenda van uw gemeente te krijgen.
Titel: De kunst van het lobbyen
Werkvorm: Workshop
Sprekers:
Omschrijving: Lobbyen is niet meer weg te denken uit de politiek. Belangenorganisaties, ondernemingen en initiatieven vinden steeds vaker hun weg naar de politieke arena om eigen belangen naar voren te brengen. Maar hoe krijgt u als ervaringsdeskundige het podiumkunstenveld op het netvlies van politici? En hoe houdt u het daar?

Met de gemeenteraadsverkiezingen voor de deur leggen wij u uit waar en hoe u moet beginnen. Daarbij gaan we zowel in op belangrijke concepten en technieken als actuele ontwikkelingen binnen de Podiumkunsten. Werkt u samen met podia en orkesten, of vliegt u het lobbytraject alleen aan? In alle gevallen loont lobbyen. Als u de kneepjes van het vak maar kent.
Dit levert de sessie op: Leer de kunst van het lobbyen. Deze Workshop biedt de basisbeginselen, trucs, het nut van het eigen netwerk en timing om het podiumkunstenveld op de politieke agenda van uw gemeente te krijgen.
Titel: Onderzoek Alexander Alexiev
Werkvorm: Talk
Sprekers: Alexander Alexiev (Universiteit van Amsterdam)
Omschrijving: Een presentatie van het onderzoek uit maart 2017, naar de pluriformiteit en flexibiliteit in het strategisch management van schouwburgen en concertzalen in Nederland.

In de discussie rondom prestaties van Nederlandse podia in het veranderende landschap van de kunst- en cultuursector ontbreekt een belangrijk aspect: dat van de houdingen en reacties van de podia directies zelf. Door middel van een enquêteonderzoek dat in de zomer van 2016 werd uitgevoerd, zijn deze houdingen in kaart gebracht.

Naast een toename in interne samenwerking, is er ook een duidelijke toename te zien in externe samenwerking, samenwerkingen en strategische allianties nemen een hoge vlucht. Daarnaast worden de opmerkelijkste veranderingen besproken van de afgelopen vier jaar bij de organisaties waarbij theatermanagers actief zijn.
Dit levert de sessie op: Inzicht in de houdingen van podiumdirecties en hoe zij hun organisaties hebben aangepast in reactie op de bezuinigingen en informatie over het vervolg van dit onderzoek.
Titel: Leeuwarden-Fryslân European Capital of Culture 2018
Werkvorm: Talk
Sprekers: Oeds Westerhof (Leeuwarden-Fryslân 2018)
Omschrijving: Leeuwarden- Fryslân 2018 is een opmaat naar een maatschappelijke beweging die leidt tot de realisatie van een Global Goal.
Dit levert de sessie op: Inzicht in de maatschappelijke doelen van LF2018 en een tipje van de sluier van de evenementen die plaatsvinden.

PARADEPLAZA
Het Paradeplaza is dé centrale ontmoetingsplek van het congres waar bedrijven hun producten of services presenteren in stands.  

ActiveTickets geeft al een decennium mede richting aan de manier waarop we tickets kopen en verkopen voor de meest uiteenlopende podia – van schouwburg tot vlakke vloer theater. Hoewel heel verschillend, worden ze net als wij enthousiast van slim automatiseren en uw bezoeker maximaal van dienst zijn op de meest efficiënte manier.

Deurverkoop moet super simpel zijn: alle informatie over uw bezoeker altijd voor handen, deurcontrole 100% en online verkoop in uw eigen stijl, op elk apparaat. Dit en veel meer theater-specifieke eisen zijn vanzelfsprekend voor ActiveTickets. Theaters biedt ActiveTickets natuurlijk geplaceerde verkoop, arrangementen, series, queries, naadloze webintegratie, koppeling met Podium Cadeaukaart, Podiumkunst.info, Pay by mail, marketing en actiemogelijkheden, persoonlijke pre sales, piekbelasting en nog heel veel meer. Dit alles vanuit een eigen database, tegen uw eigen voorwaarden.

Wij bieden ‘Do It Yourself’ software…. maar dan wel samen.

Mensenwerk draait 9 van de 10 keer om gastvrijheid! Uitgerekend de loonkosten zijn de grootste kostenpost voor ondernemingen in de cultuur- en podiumkunstensector. Het klinkt dus logisch dat een besparing op deze post direct merkbaar is in uw bedrijfsresultaat.

Met AFAS Software vereenvoudig u de administratieve werkzaamheden en krijgt u direct inzicht in de dagelijkse stand van zaken. Dit resulteert in lagere kosten, minder kopzorgen, meer grip op de (administratieve) processen en… meer tijd voor uw gasten en bezoekers!

CultuurWerkt! is het leukste cultuurlidmaatschap voor werkend Nederland. Wij maken bezoek aan concertzaal, museum of theater leuk en laagdrempelig. CultuurWerkt! laat medewerkers genieten van mooie verhalen en verbindt bedrijven met cultuurmakers. Zo verrijken we werkend Nederland met creativiteit en nieuwe ervaringen.

U bent als culturele organisatie of cultuurmaker altijd op zoek naar publiek voor uw concert, tentoonstelling of voorstelling. CultuurWerkt! bereikt ruim 300 organisaties en 270.000 leden door heel Nederland. Wij denken als ondernemende en flexibele partner van harte met u mee om uw nieuwe programma of productie breed onder de aandacht te brengen. CultuurWerkt! altijd, overal en voor iedereen.

Ieder jaar worden er méér tickets bij de Nederlandse podia aangeschaft met een Podium Cadeaukaart. De Podium Cadeaukaart is een onmisbaar collectief promotiemiddel voor de podiumkunsten geworden. De opbrengsten van SPTC (Stichting Promotie Theater- en Concertbezoek), uitgever van de cadeaukaart, vloeien altijd terug naar de sector.

Klantenonderzoek wijst uit dat houders van de Podium Cadeaukaart aanmerkelijk vaker naar theater, concert of festival gaan dan men zonder de Podium Cadeaukaart zou doen. In 2016 is de Podium Cadeaukaart meer dan 150.000 keer als betaalmiddel gebruikt en is er voor €5,5 miljoen aan tickets voor de podiumkunsten aangeschaft.

In 2014 is SPTC gestart met een speciale editie van de Podium Cadeaukaart, de Co-Branded Podium Cadeaukaart. Partners krijgen de vrijheid om in eigen huisstijl en met eigen brand een Podium Cadeaukaart te ontwerpen. De Co-branded Podium Cadeaukaart blijkt bovendien 20% méér ingewisseld te worden bij het eigen podium. Een succesvol concept waarover wij graag meer vertellen bij onze stand! Kom gezellig langs, scoor een gratis giftcard-telefoonhoesje of kijk nu al even snel op www.podiumcadeaukaart.nl.

ESB.TSB levert allesomvattende en vooruitstrevende oplossingen voor Eventplanning (iTheatre) & Ticketing (SRO). Wij helpen theaters, concertzalen, musea, festivals, sportclubs en citymarketeers met onze toonaangevende software.

Nieuw in 2017 is de geïntegreerde en zeer geavanceerde personeelsplanningsmodule iStaff, de Resale module waarmee uw klanten tickets kunnen aanbieden voor verkoop aan iemand anders via uw website en de integratie met OK met geheel nieuwe mogelijkheden. Ontmoet ons team tijdens het congres of contacteer ons direct via info@esbtsb.com

Wij hebben, in samenwerking met enkele Nederlandse theaters, hét efficiënte, gebruiksvriendelijke en betaalbare ticketingsysteem voor podiumkunstenorganisaties ontwikkeld: Get-a-Ticket. Een pakket specifiek ontwikkeld vanuit het oogpunt van theaters; gebruiksvriendelijke software die aansluit bij de wensen van de podia.

Meer dan 25 jaar ervaring en innovatie in event- en ticketing software met een focus op de culturele sector.

Eén van de grote voordelen van de software van LVP Reserveringssystemen is de integratie van alle onderdelen met betrekking tot de evenementenplanning, kaartverkoop, CRM en marketing. Alle informatie is centraal aanwezig en hoeft slechts éénmaal ingegeven te worden. U kunt hierbij denken aan informatie t.b.v. planning, programmering, ticketing, website, online verkoop, e-nieuwsbrieven en servicemails. Dit bespaart enorm op de werkzaamheden en zorgt ervoor dat elke afdeling real-time over de correcte informatie beschikt. Alle informatie wordt overzichtelijk en visueel gepresenteerd.

Als marktleider ontwikkelen wij continu door, waardoor u altijd voorop blijft lopen. Wij bieden een modulair en schaalbaar pakket, waardoor onze software binnen vrijwel elk soort organisatie inzetbaar is. Door de webbased opzet kan onze software zowel “in-house” als In-the-Cloud gebruikt worden.

Bovendien belangrijk in deze tijd: een gunstig geprijsd toppakket!

Nieuw: In 2017 is de nieuwe versie TRS7 Touch geïntroduceerd. Deze is geoptimaliseerd voor gebruik met Touchscreens en voorzien van uitgebreide API mogelijkheden. Meer weten? Kom langs op onze stand!

Staffable Payroll is een landelijke aanbieder van gecertificeerde payrollservices en andere personeelsdiensten voor de gastvrijheidsbranche zoals:
- Detachering
- HR- advies
- Human Talent Management
- Planning & urenregistratie
- Ondersteuning in Recruitment

Staffable Payroll neemt alle personele zorgen uit handen en geeft daar maximale flexibiliteit en zekerheid voor terug. Samen wordt er gekeken naar personele invulling en streven we naar een gezond beleid met maximaal financieel rendement én gastvrijheid.

Staffable Payroll is een van de zeven specialismen van Mise en Place, een totaalleverancier van personeelsdiensten voor de gastvrijheidsbranche. Voor iedere personele uitdaging hebben wij een passende oplossing. Middels een ‘Single Point of ‘Contact’ kan er altijd en overal perfect invulling worden geven aan een project of event.

Het platform voor theaters die naast de culturele programmering hun deuren openstellen voor zakelijke evenementen. Hierin ondersteunen wij de theaters bij de uitbouw van hun mogelijkheden op het gebied van evenementen en congressen.

Een waardevol netwerk voor de culturele ondernemen, hoofdverhuur of eventmanager van de in Nederland gevestigde theaters.

Ticketmatic werd in 2006 opgericht door een groep ervaren ondernemers met uitgebreide expertise in ticketing en software. Wij bouwen innovatieve software om ticketverkoop en marketingactiviteiten radicaal te verbeteren. Onze missie is “Onze klanten helpen om hun ticketverkoop en publiekswerking te versterken door praktische en innovatieve software en diensten."

In 11 jaar tijd is Ticketmatic uitgegroeid tot toonaangevende leverancier van oplossingen voor ticketing. Wij mogen talrijke van de meest prestigieuze organisaties tot onze klanten rekenen. Maak kennis met

Roosters maken en uren registreren zijn frustrerende en tijdrovende activiteiten. Totdat u Uurwerk leert kennen. Uurwerk Online bespaart u tijd en geld én geeft rust in uw hoofd. U ziet direct wie wanneer beschikbaar is, wat iemand op welk moment moet, kan en mag doen (denk aan Arbeidstijdenwet en cao). Alles komt in Uurwerk Online samen en voor medewerkers is er een handige gratis app.

Uurwerk Online is compleet afgestemd op de culturele sector. “Dat is ook het eerste wat ik van onze klanten terug hoor”, zegt Marijcke Voorsluijs van TOT, het bedrijf achter Uurwerk Online. “’Het programma is voor ons gemaakt!” En dat is zo. Het is ontwikkeld vanuit onze eigen ervaringen. Ik weet hoe lastig het is iedereen op de hoogte brengen van nieuwe roosters of roosterwijzigingen. Hoe veel gedoe om zicht te houden op overuren en verlofsaldi. Ik snap dat je op basis van de juiste managementinformatie een theaterbedrijf beter runt. Vandaar dat we dat allemaal hebben geautomatiseerd.”

Kom Uurwerk Online zelf proberen in onze stand. Nu al nieuwsgierig? Bekijk voorbeelden en filmpjes op www.uurwerkonline.nl.

Plan en beheer evenementen, voorstellingen, materialen en medewerkers met een gebruiksvriendelijk systeem. Yesplan legt de planning centraal in uw organisatie waardoor gegevens maar één keer ingevoerd hoeven te worden, tijd wordt bespaard en fouten worden voorkomen. Ook makkelijk te integreren in uw ticketingsysteem, website of financieel systeem!

Genoeg van werken met verschillende Excels en meerdere planningen? Kom kennismaken!

Sponsors



Congrespodiumkunsten @Congrespk 13 Jun
RT @theaterkrant: Theaternieuws: Vier theaternominaties voor Amsterdamprijs voor de Kunst https://t.co/c5mnqIjHA5
Congrespodiumkunsten @Congrespk 1 Jun
RT @FCP_: Spetterende aftrap op Utrecht CS @NS_online #iktoon met @MetropoleOrkest . Hoor ze spelen en zingen higher & higher @knmo_nl #cul…
Congrespodiumkunsten @Congrespk 31 May
In @opiumrtv worden zo de nominaties voor de toneelprijzen Louis d’Or, Theo d’Or, Colombina en Arlecchino bekend gemaakt! @VSCD1 @NPORadio4